keskiviikko 29. tammikuuta 2014

Esikoisen suusta 3-4-vuotiaana

Pakko oli listata tähän meidän poitsun parhaat kootut jutut. x)
 
3v
 
Poika sanoitti uudelleen Piippolan vaarin:
"Piippolan vaarilla oli talo, hiiala hiiala hei.
Vaari se hoiteli pappojansa, hiiala hiiala hei.
Hattu siellä ja hattu täällä,
siellä hattu, täällä hattu, joka puolella hattu.
Hiiala hiiala hei!"
 
(Piippolan vaari on kenties laajentanut bisnestä vanhusten huoltoon??)
 
Kukkakauppias = kukkakaalinen
Papukaija = kapukaija
Hämähäkki = mamahakki
Erikäisiä = erilaisia
 
Minä: Älä koske siihen, tulee vahinko.
Poitsu: Älä sinä pölö pölö.
 
Minä: Tuleeko sinusta iso poika?
Poika: Ei
M: Tuleeko sinusta pieni poika?
P: Ei
M: Mikä sinusta sitten tulee?
P: Minusta tulee hattupoika.
 
Poitsu soitti leikkipuhelimella monesti kaverilleen ja jutut oli aina samat:
"Terve! No emminä tiiä! No niin heippa!"
 
Lentokoneessa ukkeli huutaa isoon ääneen:
"Hei mitä tää jengi on, istukaa alas!"
 
M: Mikä sinusta tulee isona?
P: Minusta tulee Luigi!
 
(italialainen putkimies??)
 
"Vauva näyttää ihan makkaralta."
 
"Äiti on minun paras kaveri."
 
"Äiti on niin nätti."
 
"Äiti on niin tyttö."
 
"Minä lähden nyt töihin." (Ottaa pyörän, käy pyöräilemässä ja keräämässä kiviä). "Minä tulin nyt töistä ja toin sinulle lahjoja."
 
M: Auta äitiä siivoamaan.
P: En minä auta sinua.
M: Sitten ei tule legoa.
P: Oi anteeksi, minun pitääkin auttaa sinua.
 
4v
 
Tiku ja Taku kiusaa Akua piirretyssä.
M: Nuo tiku ja taku on vähän tuhmia.
P: Niin, ne on vähä miehiä.
 
"Äiti laita se musiikki pois, minä yritän lukea."
 
Vein poitsun tarhaan yks aamu lelupäivänä ja toinen poika itki lautasen äärellä. Poitsu meni hänen luokseen ja sanoi: "älä huoli, minulla on leluja".
 
P: Äiti älä laula.
M: Miksen?
P: No kun se on vaarallista.
 
Nipistinomppu = piste(?)
 
Muuton jälkeen: "Onko se ykköstoista koti kunnossa" (vanha asunto oli nro 11)


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti